lauantai 23. marraskuuta 2013

Uusi minä: 3 pientä isoa asiaa, mistä huomaan muuttuneeni.

Tämä elämäntapamuutos on nyt kestänyt 73 päivää. Tässä kolme positiivista muutosta ajatuksissa:

Ei enää niin usein mielessä :)

  1. Olen energisempi

    Ennen remontin aloittamista kaikki oli vähän kuin työtä. Minkä tahansa aloittaminen oli vaikeaa. Vaikka kuinka olisi ollut hauskaa tekemistä tiedossa, niin lähteminen oli aina vaikeaa. Istuminen on helpompaa. Myös herääminen ja toisaalta nukahtaminenkin, on nyt helpompaa kuin ennen.

  2. Mieleni ei tee karkkia, kakkuja tai muutakaan makeaa

    Edelleen nämä saattavat viedä mukanaan, jos satun sellaisia maistamaan, mutta muuten niitä ei oikeastaan ikinä tee enää mieli. Sama pätee toki roskaruokaankin, ennen jokainen mäkkäri ja hese veti puoleensa kävellessä ohi, ei enää.

  3. Urheilemaan tekee mieli - ja sinne on helppo lähteä

    Hyvä esimerkki tästä tuli tänään, kun Eliel oli lasten jumpassa kuntosalilla. Luulin, että siellä olisi vanhemmatkin mukana, ja kun yllättäen ei ollut, niin tuli ylimääräistä luppoaikaa. Menin salille, koska halusin. Aikaisemmin tämä ei olisi tullut mieleenkään, vaan olisin tyytyväisenä odottanut ja mennyt sitten aiemmin suunniteltuun sulkisvuoroon. Myös lenkille lähteminen on helpottunut, vaikka esimerkiksi huonolla säällä on toki edelleen joskus vaikeuksia, niin samanlaista mentaalista tappelua itseni kanssa se ei ole.


Oletko sinä, parahin lukijani, huomannut muutoksia ajatuksissasi, kun olet elämäntapojasi muuttanut? :)

2 kommenttia:

  1. Samma här ton makeanhimon kuihtumisen suhteen. Kun aloitin reilu neljä viikkoa sitten terveellisemmän elämän minua vähän harmitti se, että mistä kaikesta jää paitsi - kaikista herkuista. Mutta nyt kun sain ihan luvan kanssa mässytellä perjantai-iltana ja lauantaina niin mua alkoi oksettaa kun olin syönyt suklaata ja sipsejä. Tuli siis tosi huono olo, ihan kun olisi ollut krapulassa. Eikä mikään maistunutkaan niin hyvältä kuin olin muistanut.

    Onneksi olen etsimällä löytänyt hyviä uusia reseptejä, ja voin tehdä terveellisempiä herkkuja, joista ei tule pahoinvointia. Mä laitan niistä reseptejä blogiini lähiaikoina, kunhan olen ensin testannut uusimpia. Esim. päärynäpehmis on yksi, löysin sen yhdestä paleoblogista.

    Ja olen myös samaa mieltä liikunnan suhteen - tekee kyllä tosiaan mieli mennä sinne spinningiin - se on tosi hauskaa. Mutta joskus päästän treenissä itseni vähän liian helpolla, tai siis voisin esim. jo laittaa enemmän painoja pumpissa, että kehitystä voisi tapahtua. Viimeiseksi vielä, juu, olen energisempi. Herääminen oli ennen vaikeata :)

    VastaaPoista
  2. Juuri näin! Sokeritoleranssi on laskenut, joten huono olo tulee helpommin. Ja terveellisemmät herkut ovat paremman makuisiakin yleensä :)

    Kehitys vaatii aina mukavuusalueelta poistumista, jonka takia helposti treeneissä jääkin sille tasolle, missä nykyään on mukavaa (aiemmin ei ollut). Tuohon pitää kyllä itsekin satsata enemmän :)

    VastaaPoista

Anna palautetta, kysy, tsemppaa tai valita. Mitä vain, vastaan mielelläni :)